25 Könyv: Hogyan Írjunk
Jobb Reklámszöveget És
Értékesítsünk Hatásosabban​

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

A szövegírás a marketing egyik legfontosabb ágazata.

A marketing szövegírás ott van minden híres szlogenben, facebook hirdetésben, az emailjeidben, a termék oldalaidon és más területeken is.

Külföldön ennek a szakterületnek óriási hagyományai vannak, és az elmúlt évtizedek alatt óriási mennyiségű tudás gyűlt össze könyvek formájában.

Hatalmas baklövés volna, ha lebecsülnéd a szövegírás fontosságát és hatékonyságát.

Gondolj csak bele.

A vásárlóid figyelméért nagyon sok dolog versenyzik egyszerre:

  • 2 millió blog poszt
  • 294 billió email
  • 864.000 órányi videó

És ez mind naponta, nem beszélve az olyan hétköznapi dolgokról, mint család, sorozatok, videójátékok, okostelefonok és sok más egyéb.

Az alábbi könyvekben praktikus, kipróbált, tapasztalatokon alapuló értékes tanácsokat és eszközöket találsz, amelyekkel egyszerűen emelheted egy magasabb szintre az eddigi tudásodat.

Robert Mckee: Story

(Magyarul: Story - a forgatókönyv anyaga, szerkezete, stílusa és alapelvei)

Robert Mckee könyve nem egy kifejezetten copywritereknek írodott könyv tele marketing fogásokkal. Sokkal inkább a tökéletes történet elmesélésére készíti fel az embert kötetlen és olvasmányos formában.

A szerzőnek van egy igen nagy hagyományra épülő, ugyanakkor rendkívül egyszerű hivatkozási alapja. Nevezetesen, hogy mióta az emberiség történetek mesélésére adta a fejét, vannak bizonyos szabályok, amelyeknek ezek a történetek megfelelnek, függetlenül attól, hogy ógörög kiseposzról vagy posztmodern drámáról van szó.

Sajnos egyelőre itthon nagyon nehezen beszerezhető, de ahogy hallottam, szeptemberig újra nyomtatják és ismét elérhető lesz.

gary c. halbert: the boron letters

Amennyiben érdekel a szövegírás, akkor ez lesz a legfontosabb olvasmányaid egyike.

Ezt a könyvet egy gondoskodó apa, Gary Halbert írta a Boron szövetségi börtönből, az akkor tizenéves fiának, Bondnak. A könyv 25 levelet tartalmaz, amin keresztül tanácsot ad a fiának az általános egészség, jólét és magatartás, valamint a közvetlen marketing és a szövegírás terén. Ez az egyik legfantasztikusabb marketing oktatás amit valaha olvastam közvetlen, apai gondoskodásba csomagolva.

Volt olyan fejezet ami több embernek is segített, hogy millió dolláros üzleteket építsenek fel. (Fejezet 9.)

Halbert végigvezet az ajánlat megtervezésétől kezdve a tökéletes hirdetés elkészítéséig, megmutatja mit jelent az AIDA formula és bemutatja a hatékony headline megírását.

drew eric whitman: cashvertising

Ez nem csak egy másik könyv, amely tele van “elméleti” ötletekkel. Ez a könyv tele van valódi világi példákkal és azzal, hogyan kapcsolódnak az olvasó elméjéhez. Amit leginkább értékelek a könyv olvasásából, az a sok utalás arra, hogy az emberek hogyan gondolkodnak és cselekednek.

A könyv egyik legértékesebb eleme a Life Force 8, ami elmagyarázza azt a 8 fő okot, amiért az emberek vásárolnak valamit, és, hogy hogyan lehet nyomást gyakorolni ezekre a döntésekre.

Elsőre kicsit nehéz lehet megérteni a különböző összefüggéseket, ezért érdemes többször is elolvasni, az elejétől a végéig, és jegyzeteket készíteni hozzá.

Mindezek után viszont ez a könyv olyan értékké válik számodra, amelynek bármely oldalát fellapozva azonnal használható, gyakorlati tippeket találsz, amikkel gyorsan képes leszel új értékesítési szintre lépni.

  • Túlélés, élet meghosszabbítása, élet élvezete
  • Étel és ital élvezete
  • Félelemtől, fájdalomtól, veszélytől való mentesség
  • Szexuális társaság
  • Kényelmes életkörülmények
  • Szociális státusz, felsőbbrendűség másokhoz képest
  • Szeretteink védelme, jóléte
  • Társadalmi elfogadottság

john caples: tested advertising methods

David Ogilvy szerint John Caples a valaha volt legjobb szövegíró. Az ő nevéhez fűződik az egyik legismertebb headline ami igy kezdődik:

Ahogy a cím is ígéri, letesztelt reklámszöveg-írási alapokat kapsz. Hogy miért fontos a tesztelés? Átadnám John Caplesnek a szót: „A saját szememmel láttam, ahogy egy hirdetés 19 és félszer több eladást hozott, mint egy másik”

A modern kommunikáció és a média megváltozott, azonban az emberi természet és a könyvben található reklámkoncepciók időtlenek. 

robert collier: robert collier letter book

Kétségtelenül ez az egyik legjobb copywriter könyv. Robert Collier Levélkönyve megtalálható minden top szövegíró könyvespolcán.

A könyv lépésről lépésre tárgyalja a copywriting alapelveit. A lehető legrészletesebben bemutatja azok felhasználását több tucat példán keresztül.

De a legjobb , hogy a szerző nem csak az alapelveket tárgyalja, hanem több száz olyan sikeres hirdetést is, amelyek ezek alapján készültek és több millió dollár értékben értékesítettek. Ez a könyv legértékesebb és leghasznosabb része!

“Ha Collier munkáját tanulmányozod, akkor megnyerheted a nyertes értékesítési leveleket, amelyek bármikor pénzt hozhatnak.” – Yanik Silver

eugene schwartz: breakthrough advertising

Ez a könyv nem ajánlott kezdőknek. Ha megvannak a megfelelő ismeretek az alapokról és rendelkezel már marketinges tapasztalattal, akkor ez a könyv segít elérni a következő szintet.

Ez nem egy egyszerű “lépésről-lépésre” könyv arról, hogyan készíthetsz el egy értékesítési oldalt. Sokkal inkább megtanítja, hogyan gondolkodj úgy, mint egy professzionális szövegíró.

A könyv egyetlen “hátránya”, hogy a megértése hosszú órákat, elmélyülést, többszöri olvasást és jegyzetelést igényel.  Ha olyan könyvet keresel ami szórakoztat és “egyszerű-gyors” tippeket tartalmaz, akkor felejtsd el ezt a könyvet.

A könyv népszerűségét és értékét mi sem mutatja jobban, mint, hogy a használt példányok ára akár 100-500 dollár körül található meg az interneten.

david ogilvy: ogilvy on advertising

(Magyarul: Ogilvy - a reklámról)

Kíváncsi vagy miért érdemes elolvasnod Ogilvy, “a reklám atyjának” könyvét?

A valaha volt legismertebb autóhirdetés David Ogilvy nevéhez fűződik. Saját bevallása szerint a hirdetés headline-ja a legjobb, amit valaha írt.

“David Ogilvyről beszélek, és e hirdetés eladta a teljes amerikai raktárkészletet, amíg futott.” Gary Halbert

al ries and jack trout: positioning

(Magyarul: POZÍCIONÁLÁS)

A pozícionálás arról szól, hogy a termékünket/szolgáltatásunkat, hogyan tudjuk megkülönböztetni a versenytársainktól.

Az ágazatban elfoglalt pozíciónk befolyásolja a kommunikációnk stílusát és annak hatását.

A pozicionálás különösen fontos marketingesek számára, mivel társadalmunk egyre inkább túlterhelt kommunikációval és reklámokkal, ezért nekünk kell megtalálni a megfelelő  szavakat a vásárlók koponyájáig.

robert bly: copywriter's handbook

A könyv értékes információkat tartalmaz a copywriting számos területéről egyszerűen és kezdők számára is könnyen értelmezhető formában. Természetesen nem mindent magában foglaló, de sok alapot lefedve és sok kérdést megválaszolva.

Rengeteg hasznos információt tudsz meg a könyvből, például, hogy hogyan használd a 4U-t a headlinejaid megírásához, hogyan írj hatásos és vonzó bulleit pontokat vagy éppen azt a 15 féle módozatot, ami alapján megírható egy értékesítő oldal.

Ez az egyik legpraktikusabb könyv, ami a szövegírásról szól. Tökéletes választás, ha most ismerkedsz a témával és szeretnél valami könnyen érthető és hasznos könyvet elolvasni a témában.

Michael Masterson, John Forde: Great Leads

Az egyik legjobb könyv a headline és a bevezető szövegünk megírásához, ami hozzásegít minket a még hatékonyabb értékesítéshez.

A könyvben 6 bevezető módszert találsz, amivel kikerülheted az árversenyt és megnyerheted az olvasókat még azelőtt, hogy tudnák, hogy bármit is értékesíteni szeretnél.

Ha  megtanulod alkalmazni a könyvben tanultakat, akkor a vásárlóid izgalommal és érdeklődéssel olvassák majd végig a szavaidat bekezdésről bekezdésre.

Chip Heath, Dan Heath: made to stick

(Magyarul: MEGRAGAD - HOGYAN VIGYÜK SIKERRE GONDOLATAINKAT?)

Egy történet elmesélése a legegyszerűbb módja annak, hogy felkeltsük valaki figyelmét. A könyv azt tárgyalja, hogy ahhoz, hogy sikerre vigyük a gondolatainkat, tehát megragadjanak, néhány alapvető szabályt vagy alapelvet be kell tartani azok megfogalmazásánál.

Ezek a történetek szinte mindig konkrétak, gyakran érzelmi és váratlan elemekkel rendelkeznek. Egyszerű szabályoknak tűnhetnek, mindazonáltal használatukkal képesek leszünk jobban megragadni vásárlóink figyelmét.

Az egyik kedvenc részem a könyvből:

A tanár kiadta a feladatokat a diákoknak, hogy írjanak egy főcímet ehhez a történethez.”Ken Peters, a Beverly Hills High School főigazgatója bejelentette, hogy az egész tanári kar jövőhét csütörtökön elutazik Sacramentoban egy új tanítási módszerre vonatkozó kollokviumra. Többek között Margaret Mead antropológus is beszédet fog tartani.”

A legtöbb hallgató ezeket a tényeket felhasználva elkészített egy hasonló variációt. Mint például:

,,Margaret Mead és Robert Maynard Hutchins tart előadást Beverly Hills középiskola tanári karának csütörtökön Sacramentóban.”

Végül a tanár azt mondta: “A történet lényege:

JÖVŐ CSÜTÖRTÖKÖN NEM LESZ TANÍTÁS “

  • Simple – legyen egyszerű
  • Unexpected – legyen váratlan
  • Concrete – legyen kézzel fogható
  • Credible – legyen hiteles
  • Emotional – hasson az érzelmekre
  • Stories – épüljön történetekre

stephen king: on writing

(Magyarul: az írásról)

Stephen King könyve nem a szövegírásról szól. Sokkal inkább egy életrajz egy olyan írótól, akinek negyvennél is több nyelvre lefordított művei több, mint 400 millió példányban keltek el világszerte.

King azt ajánlja, olvassunk sokat, jó és rossz könyveket egyaránt. A jó könyvekből gyarapíthatjuk a szókincsünket és segítenek kialakítani a saját stílusunkat. Azonban a rossz könyvek, azok  amik önbizalmat adnak és megmutatják, hogy mit ne csináljunk.

Jó néhány hasznos tanácsot találunk a könyvben ami segítsünkre lesz, ha legközelebb egy történetet kellene írnunk. És, hogy hogyan tudod felhaszálni ezeket a történeteket az értékesítésben? Kattints ide! 

Jonah Berger: Contagious

(Magyarul: ragályos! - hogyan terjed a siker?)

A Pennsylvaniai Egyetem Wharton Iskola marketing professzora, Jonah Berger elmagyarázza, hogy miért váltak népszerűvé bizonyos termékek és ötletek. Berger megmutatja, a szájról-szájra terjedés mögött rejlő titkos tudományt. 

A szájról-szájra terjedő információk a vásárlási döntések 20-50% -át adják. Ez sok tekintetben hatékonyabb és meggyőzőbb, mert általában egy olyan embertől halljuk, akiben megbízunk, ezért nem, vagy nagyon kevés kétely marad bennünk vásárlás előtt.

Az ,hogy valami elterjed-e vagy sem, az a 6 alapelvtől függ. 

dale carnegie: how to win friends and influence people

(Magyarul: Hogyan szerezzünk barátokat és befolyásoljuk az embereket)

A könyvben elhangzó tanácsok elsőre talán túl egyszerűnek tűnhetnek. Carnegie könyvének talán legfőbb alapvetése, hogy minden ember elsősorban saját magával, a saját életével van elfoglalva.

A közös hullámhossz megteremtésének egyik további kiváló módszereként azt említi például, hogy jegyezzük meg mások nevét és mindig így köszöntsük őket. Ezzel biztosan rokonszenvet váltunk ki belőlük. „Jegyezd meg, hogy minden ember számára az anyanyelv legédesebb és legfontosabb szava: a saját neve!”

Ez a könyv olyan témakörök széles skáláját öleli fel, mint például az emberek motiválása annak érdekében, hogy hogyan nyerheted meg őket a gondolkodásmódodhoz vagy hogyan alkalmazd a különböző pszichológiai fogásokat a munkádban.

joe pulizzi: epic content marketing

Átlagosan naponta 5000 “reklámüzenettel” találkoznak az emberek nap, mint nap. Már régóta elegük van az embereknek abból, hogy olyan reklámokkal találkozzanak, ami csak a termék előnyeiről szól. A tartalommarketing egy új megközelítést alkalmaz: direkt reklámok helyett sokkal inkább a fogyasztót helyezi előtérbe.

Ez a könyv a tartalommarketing történetét fedi le, ami valójában egy elég öreg marketingforma, amely most újjáéledt. Lépésről lépésre végigvezet a tartalom megírásán, amely tájékoztatást és szórakoztatást nyújt, sőt, mi több, cselekvésre kényszerít.  Rengeteg nagyszerű példája és esettanulmánya van, amiből rengeteget lehet tanulni.

A Fortune Magazine az úgynevezett “Five Must Read Business Books” egyikének választotta.

Ha új vagy a tartalommarketing terén, vagy csak egy könyvet szeretnél olvasni a témáról, hogy valódi, praktikus és gyors tanácsokat találj, akkor ez legyen az a könyv.

chris voss: never split the difference

Ez a könyv nem egy klasszikus pszichológia könyv, amit néhány Harvardi professzor írt az irodájából, ahol egész nap tárgyalási játékokat játszanak.

Chris Voss volt az FBI vezető túsztárgyalója, és megtanulta a kemény utat (a legnehezebb utat, amint azt a könyvben ismerteti), ami egy valós tárgyalás során működik. 

Aztán meglátogatta a Harvardot, és megverte az összes tárgyaló professzort a saját ostoba játékában.

al ries and jack trout: the 22 immutable laws of marketing

(Magyarul: A MARKETING 22 VASTÖRVÉNYE)

Egy nagyszerű marketing létrehozhat egy vállalkozást, tönkretehet egy vállalkozást, vagy helyreállíthat egy vállalkozást. Nem tudsz repülni egy repülőgéppel, ha figyelmen kívül hagyod a fizika törvényeit, ahogyan sikeres kampányt sem készíthetsz, ha figyelmen kívül hagyod a marketing törvényeit.

A könyv 22 egyszerű törvényt tartalmaz, amelyeknek egy részét nagyon hasznosan használhatod fel az értékesítési szöveged megírásához.

Többek közt ilyen a Fókuszálás Törvénye – ami segít abban, hogy hogyan tudsz birtokolni egy adott szót a vevő koponyájában, vagy a Koponya Törvénye – ami nyíltan kimondja, hogy jobb elsőnek lenni a koponyákban, mint elsőnek lenni a piacon. Ahhoz, hogy bármilyen helyet elfoglalj egy vevő koponyájában, szavak kellenek. Hatásos szavak.

 

dan s. kennedy: the ultimate sales letter

NE próbáld megírni az értékesítő szöveged anélkül, hogy elolvasnád ezt a könyvet. Persze, tudom, hogy jó marketinges vagy, és valószínűleg meglehetősen jól is sikerülne. De van néhány hiba, amikbe Te is könnyen beleszaladhatsz, vagy elkerülheted őket, ha előtte elolvasod ezt a könyvet.

Ha egy referencia könyvet keresel, amit használhatsz értékesítési szöveged írásához, akkor ez lesz az. Kennedy részletesen mutatja be az értékesítési oldalak megépítéséhez használt huszonnyolc lépést.

Ez a könyv olyan, mint egy 300$-os AWAI szövegíró tanfolyam egy könyvbe tömörítve.

joseph sugarman: the adweek copywriting handbook

Szeretnéd megtudni, hogy hogyan motiválhatod vásárlóidat? Vagy hogyan építheted be a “pszichológiai kapcsolókat” az értékesítő szövegedbe? Joseph Sugarman Adweek Copywriting kézikönyve egy újabb szilárd referenciaforrás a hatékonyabb szövegíráshoz.

Sugarman elmagyarázza, hogy egy termék eladásához „speciális ismeretekkel” kell rendelkezned a termékkel kapcsolatban. Ahhoz, hogy hatékonyabb szöveget írhass, a termék szakértőjévé kell válnod. Itthon óriási probléma, hogy nagyon sok vállakozó/marketinges olyan információkat ír egy termékről, amelyek csak másodlagosan érdeklik az olvasót. Nem fektetnek kellő energiát sem a kutatásba, sem a megfelelő vásárlói kérdések megválaszolására.

Ez a könyv nagyrészt  Sugarman szemináriumából származik. Egy 2,000$-os szemináriumot kapsz egy könyv árért.

claude hopkins: scientific advertising

(Magyarul: TUDOMÁNYOS REKLÁMOZÁS)

Valóban jogos a felvetésed: miért olvasnál el egy 92 éves könyvet?

Mert ez a reklámszakma Bibliája.

Elolvastad már?

Az emberi természet az elmúlt évszázad óta nem változott semmit. Csak azért, mert több módszerünk van, hogy üzeneteinket kézbesítsük, nem jelenti azt, hogy az alapelvek megváltoztak volna.

Hopkins volt az első, aki kiemelte a reklámozást a “szerencse” státuszból és tudományos alapokra helyezte. Nem mellesleg reklámjával rászoktatta Amerikát a fogmosásra.

BLAIR ENNS: WIN WITHOUT PITCHING MANIFESTO

A vállalkozók, tanácsadók, kreatív szabadúszók, szövegírók és marketing ügynökségek mind ismerik az értékesítés folyamatát.

Ez a könyv segít elmagyarázni, hogyan vidd keresztül a kliensed a különböző eladási folyamatokon, például: hogy kérj magasabb árat a szolgáltatásaidért.

Ügyfelekkel együtt dolgozni nem mindig egyszerű és néha sok sztresszel jár, azonban ha alkalmazod a könyvben lévő tanácsokat, az ügyfeleid elégedettebek lesznek, neked pedig nem kell belemenned az “árversenybe”, így irányíthatod az egész beszélgetést.

“A jó hír az, hogy az értékesítés, ha megfelelően történik, semmi köze a meggyőzéshez”. Blair Ens

ann handley: everybody writes

Ann Handley stílusa szórakoztató, könnyen olvasható és praktikus. A könyvet inkább kezdőknek ajánlom, akik szeretnének elkezdeni írni, de nem tudják, hogy merre és hogyan induljanak. 

Egyszerű és hasznos nyelvtani tanácsokat tartalmaz “mit csinálj” és “mit ne csinálj” stílusban, ami hatásosabbá teszi az írásodat. 13 különböző tartalom típust, hasznos gyűjtéseket és eszközöket is találsz a könyvben, ami segít, hogy jobban kommunikáld az üzeneted az olvasóid felé.

Tökéletes választás tartalommarketingeseknek, kezdő copywritereknek és bárkinek, aki valamilyen szinten is kapcsolatban áll az írással akár élvezetes, akár olvasmányos formában.

Donald Miller: Building a StoryBrand

Kevesen foglalkoznak azzal, hogy megfelelően pozícionálják magukat, kitaláljanak egy kiváló történetet és ezzel kitűnjenek a versenytársaik közül. A vásárló ezt a történetet fogja elmesélni az ismerősének és ez a sztori fog téged megkülönböztetni másoktól.

Donald Miller négy fontos dolgot csinál, amelyek ezt a könyvet egyedivé és hasznossá teszik. Ebből az egyik az, hogy elmagyarázza , hogy hogyan használd a hős utazását a történetmeséléshez. (Nem te vagy a hős, hanem a vásárló)

Itt van például a TOMs cipőmárka. Amikor valaki beszél róluk, nem a cipőről fog mesélni, hanem a történetről, hogy hogyan segített másokon, hogy új cipőhöz jussanak (hogyan lett belőle hős).

A történetmesélést kiválóan alkalmazhatod függetlenül attól, hogy email kampányt, ingyenes tartalmat vagy egy értékesítő oldalt készítesz. 

  • Kedvelhetőség
  • Reciprocitás
  • Szűkösség
  • Társadalmi elfogadottság
  • Következetesség
  • Autoritás

robert cialdini: influence

(Magyarul: Hatás – A befolyásolás pszichológiája)

A könyv a pszichológia hátterét vizsgálja annak, hogy miért mondanak az emberek valamire “igent” – és hogyan tudod alkalmazni te is ezeket az alapelveket, hogy neked is igazat adjanak vagy egyet értsenek veled. Szerencsére számos tudományos bizonyíték áll rendelkezésre arról, hogyan, mikor és miért mondanak az emberek igent.

Egy döntés meghozatalakor jó lenne azt gondolni, hogy az emberek az összes rendelkezésre álló információt figyelembe veszik a gondolkodásuk irányítása érdekében. De a valóság nagyon gyakran más. Ezért a növekvő, információktól túlterhelt társadalmunkban most nagyobb szükségünk van rövidebb, de hatásosabb szövegek megírására és a döntéshozatal irányítására, mint eddig bármikor.

Ez nem azt jelenti, hogy manipulálni vagy hipnotizálni szeretnénk az embereket, egyszerűen csak közelebb akarjuk őket vinni ahhoz a vonalhoz, ahol “igent” mondanak.

victor o. schwab: how to write a good advertisement

(Magyarul: Hogyan Írjunk jó reklámszöveget?)

Ez az egyike azon alap klasszikus copywriter könyveknek, amiket Gary Halbert is megemlít a 30 napos copywriter kihívásban.  Ő volt a copywriter, aki közreműködött Dale Carnegie – “Hogyan szerezzünk barátokat és befolyásoljunk embereket” című könyvének világméretű népszerűségéhez azáltal, hogy ilyen hatásos címet alkotott.

1958-ban Victor Schwab kivett egy kétoldalas hirdetést, amely rávilágított arra, hogy mi tesz nagyszerűvé egy címet. Hirdetésének címe „100 jó hirdetési címsor… és miért olyan hatásosak.” Nem csak a címsorokat írta le, hanem néhány erős igazságot is megjelent a címekről.

Ez a könyv tökéletes marketingeseknek, a kisvállalkozásoknak vagy a feltörekvő szövegíróknak, hogy egy szilárd alapot kapjanak.

konklúzió

Egy olyan listát szerettem volna készíteni, ami egy tökéletes kiindulási alap, hogy elmerülj a szövegírás területén. Természetesen ezen kívűl még jó pár könyv érhető el, ami ezzel a tudománnyal foglalkozik.

Ha ezekkel végeztél, vagy szeretnél még egy adag olvasnivalót a témában akkor nyugodtan írj nekem egy emailt a nandor@swipes.hu email címre.

Stephen King szavaival élve:

„A legtöbbet és a legjobb dolgokat írás és olvasás közben tanulod, a legértékesebb leckék azok, melyeket akkor tanulod meg, amikor magadat tanítod.”

Attól válsz egyszerűen jobb szövegíróvá, ha írsz és olvasol, ezt nem tudod megkerülni. 

Ha hasznosnak találtad, akkor oszd meg másokkal is

Share on facebook
Facebook
Share on google
Google+
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn
Scroll to Top

TÖLTSD LE A TOP 4 HIRDETÉSI KÉP TRÜKKÖT

INGYENESEN LETÖLTHETŐ PDF